czwartek, 22 grudnia 2016

Świąteczne pierniczenie

Hej hej, dzisiaj mam dla Was coś specjalnego!
W moim życiu zjadłem masę pierników, lecz te, które Wam dzisiaj pokażę szczególnie skradły moje serce :D Jest to przepis mojej babci przekazywany z pokolenia na pokolenie,tak więc z rąk mojej mamy trafił właśnie do mnie.

Składniki:

  • 25dag masła
  • 40dag miodu
  • pół paczki gozdzików 
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 20dag cukru
  • 3 cukry waniliowe
  • 2 łyżeczki kakao
  • 1kg mąki
  • 2 łyżeczki sody
  • przyprawa do piernika
  • 3 jajka
  • 3 łyżki oleju

Przygotowanie: 

Roztopić masło. Do tego dodajemy miód, cukier i cukier waniliowy i wszystkie przyprawy oraz kakao. Do osobnej miski wsypujemy mąkę oraz sodę. Masę z miodu i cukru lekko ostudzamy i mieszamy z mąką. Dodajemy resztę składników (jajka i olej). Całość dokładnie wymieszać. Wałkujemy na grubość mniej więcej 5-7 mm. Wycinamy dowolne świąteczne kształty i wkładamy do piekarnika  rozgrzanego do 170 C na 6-8 min. 



Wesołych Świąt kochani!

29 komentarzy:

  1. Haha, tytuł posta mnie rozbawił. :D Muszę sobie popierniczyć, a potem je wpierniczyć :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja w tym roku niestety nie robiłam pierniczków, ale Twoje wyglądają apetycznie. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. jak one pysznie wyglądają *.* !
    http://nofik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Mniam! Ja dzisiaj z mamą bede robic :)
    Zapraszam także do mnie w 3 notce jest u mnie świąteczny konkurs z super nagrodami!
    Wesołych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeju cudowne pierniki, bardzo pyszne.
    Bardzo fajny przepis na pewno jeszcze dziś wypróbuje go ponieważ zaraz zabieram się, za robienie świątecznych wypieków. Pozdrawiam wesołych świąt :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo apetyczne i na pewno smaczne! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciasteczka mam gotowe ale kto wie może za rok skorzystam z przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wyglądają bardzo apetycznie! Możliwe, że skuszę się na zrobienie ich :)

    OdpowiedzUsuń
  9. U mnie już też popierniczone! I jak zwykle chyba mało tego pierniczenia, bo zawartość puszek znika w mig ! ;-)

    OdpowiedzUsuń
  10. wesolych swiat! :)

    nikolaa123.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Wyglądają pysznie. U mnie pierniki już gotowe od tygodnia :)
    Wesołych Świąt ! :)
    Mój blog - Klik

    OdpowiedzUsuń
  12. już trzy razy w grudniu pierniczyłam i właśnie dzisiaj skończyłam ozdabiać ostatnią porcję. teraz już tylko jedzenie ich pozostało. ;)
    pozdrawiam serdecznie.
    http://poprostumadusia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Oj tak, pierniki to definitywnie najlepsza rzecz w całym grudniu! Robiłam z nieco innego przepisu, jednak następnym razem użyję tego. Pozdrawiam. Wesołych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
  14. Aż nabrałam ochoty na pierniki, jejku *-* Wyglądają pysznie - na pewno wykorzystam przepis!
    ~Alojzy http://alojzyjestem.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Kocham cię, właśnie szukałam przepisu żeby zrobić pierniczki hahaha <3

    http://photoblognastolatki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Mmm.. Uwielbiam z synkiem piec różne ciasteczka i pierniczki

    Z chęcią wypróbujemy i powyższe

    Buziaki Kochana.

    OdpowiedzUsuń
  17. chętnie bym skosztowała ;d Wesołych świąt ;)

    https://kataszyyna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Tytuł wygrał hahaah
    Co do pierniczków to smakują na pewno pysznie, ja też robiłam swoje w tym roku ^^
    Wesołych świąt!

    Pozdrawiam,
    wearealive111.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja w tym roku nie wyrobiłam się już ze świątecznymi wypiekami... :(

    Mam nadzieję, że wpadniesz również do mnie!
    W najnowszym poście relacja ze spotkania blogerek :)
    spiked-soul.blogspot.com

    Wesołych Świąt!
    Elwira Charmuszko

    OdpowiedzUsuń
  20. Super przepis :). Pozdrawiam! /Klaudia
    Byłoby miło gdybyś zajrzał NASZ BLOG ♥

    OdpowiedzUsuń
  21. Dlaczego ja wcześniej tego nie widziałem ?:( Super wygląda <3 Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo apetycznie wyglądają :) w tym roku robiłam już pierniczki z innego przepisu, ale przy najbliższej okazji wykorzystam ten :)

    https://by-kayla-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja zwykle robię kruche ciasteczka, a nie pierniki, bo są twarde. :)

    mój blog :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Świetnie napisane, widać, że sprawia ci to przyjemność. Muszę wypróbować przepisu
    Życzę Ci szczęśliwego nowego roku oraz powodzenia w dalszym blogowaniu♥

    Mój blog *klik*

    OdpowiedzUsuń